6 põhjust täiskasvanuna tantsutrenni tulemiseks

Kas oled juba aastaid mõelnud tantsutrenni minemisele?

Sa ei ole üksi! Selliste saadete nagu Dance Moms ja So You Think You Can Dance esiletõusuga on järjest rohkem täiskasvanuid tundidest huvitatud. Olgu selleks Bachata, Salsa, Heels või mõni muu stiil  - on rohkem kui üks põhjus miks tulla ja õppida tantsima. Olenemata sellest kas oled lapsena tantsinud või alati arvanud, et sul on kaks vasakut jalga, pole kunagi liiga hilja!

Siin on 6 põhjust, miks peaksid tantsutundi tulema:

1. Saavuta tervislik vorm

Oled proovinud kaalust alla võtta, aga vihkad jõusaali? Tantsutrenn on lihtne viis kalorite põletamiseks. Ja parim uudis? Seal on nii lõbus, et ei saa arugi, et trenni teed.

Heels ja Latin Hot Heels on suurepärased kardiotreeningud. Kuid ka aeglasemad tantsud põletavad kaloreid, sest ühtlase liikumise korral on vaja hoida ilusat rühti, olla keskendunud ja pingutada kõhulihaseid. Lisaks heale hulgale kalorite põletamisele suurendab see ka lihasjõudu.

Tantsimise tervislikud omadused on näiteks: suurenenud vastupidavus, parem liikuvus ja paindlikkus, parem tasakaalutunne, paranenud vereringe, tugevam immuunsüsteem, parem uni, vähendatud stress, teatud krooniliste haiguste nagu diabeet ja südamehaigused riski vähenemine

2. Vähenda stressi

See on ametlik. Inimkond on rohkem stressis kui kunagi varem. Ja stressil on mitmeid halbu kõrvaltoimeid, sealhulgas: peavalud, madal energia, valu rinnus, sagedased külmetushaigused, unetus, pidev muretsemine, keskendumishäired, pessimism, kehv otsustusvõime ja palju muud.

Õnneks on tantsutunnid hea viis stressi vähendamiseks. Et õppida tantsima, pead olema täielikult kaasatud ja hetkes. See võimaldab stressi kasvõi tunniks unustada ja keskenduda ainult uue tantsu õppimisele. Kui keha tunneb end hästi, siis ka mõistus. Lihtne! 

3. Ajutöö paranemine

Kas teadsid, et tantsimine on üks parimaid aktiivseid tegevusi dementsuse riski vähendamiseks? See on tõestatud paljudes uuringutes ja sellel on tohutu mõju inimestele, kellel on perekonnas olnud dementsus. 

Üllatuslikult on tants mõistusele väga kasulik tegevus ning vähendab dementsuse riski märkimisväärselt. Uuringute kohaselt vähendas regulaarne tantsimine dementsuse riski 76%, kaks korda rohkem kui lugemine. Ristsõnade lahendamine vähemalt neljal päeval nädalas vähendas riski 47%, samas kui rattasõit ja ujumine ei näidanud mingeid tulemusi.

Tantsides kasutad samaaegselt mitmeid erinevaid ajuosi. Vananedes hakkab meie hipokampus (mis vastutab mälu juhtimise eest) mahtu kaotama. Tantsimine aitab seda vältida, hoides meele teravana ja ennetades Alzheimeri tõbe, dementsust ja teisi neuroloogilisi häireid.


4. Uued toredad tutvused

Sageli oleme oma töö ja asjaajamistega nii kinni, et unustame  oma mullist välja tulla ja inimestega suhelda. Tantsutunnid on eriti toredad, kui töötad kodus, oled just kolinud uude linna või kipud olema veidi arg (nagu enamus meist).

Tunnis saad kohtuda paljude väga erineva taustaga inimestega - kuid teil kõigil on vähemalt üks ühine joon - soov õppida tantsima.

Kõige parem asi õppimise juures? Kõik on ühes paadis. See tähendab üheskoos naermist kui sassi ajate, üksteiste julgustamist ja grupina kasvamist.

5. Vaimse tervise paranemine

Ärevushäirete levimus kogu maailmas varieerub riigiti 2,5 – 7 protsendini. Üldiselt koges 2017. aastal ärevushäireid hinnanguliselt 284 miljonit inimest, mis tegi sellest kõige levinuma vaimse tervise häire.

Oxfordi ülikooli uuringust selgub, et tantsuline liikumine ja tants parandavad meeleolu ning võivad vähendada depressiooni ja ärevuse sümptomeid. Tantsimine või koos muusikaga liikumine julgustab ja suurendab sotsiaalset sidet. See on lihtne viis endorfiinide tootmiseks, mis parandavad meeleolu ja vähendavad ärevust.

Võid alustada tantsutunde nullkogemusega ja lahkuda uhiuute oskustega. Mis kõige toredam, sul on alati midagi uut mida järgmisel nädalal oodata!

6. See on lõbus

Kui tunned, et elu on muutunud natuke üksluiseks on kiire vastus tantsutunnid. Tantsimine on suurepärane emotsionaalne väljund, keha liikumine annab võimaluse enda tunnete paremaks mõistmiseks.

Tunnid annavad enesekindluse ja saavutustunde, õpetades samal ajal enda üle naerma ja tõsiselt lõbutsema. Lisaks võid trennist leida ka uue väga hea sõbranna!

Kas oled valmis tantsima tulema?

Meie tundidega saad tutvuda siin! Liituda saad aastaringselt.

 

 

Jäta kommentaar